Kanelbullar!

Idag ska jag baka veganska kanelbullar med min favoritvegan. Var runt halva Nordstan innan jag hittade en lämplig degbunke. Åhlens, Lagerhaus, Werner&Werner och till sist Claes Ohlson. Samma bunke fans på de två sista, men 40 kr billigare på Claes Ohlson. Åkte till Avenyn och handlade, och vid snabbkassorna stod självklart Den Jobbiga Kärringen. Och självklart krånglade min premiecheck så att jag måste be henne om hjälp. Och självklart var hon lika överlägsen och påträngande och översittande som vanligt.
Men. Sitter sen och tänker hela vägen till, på och från spårvagnen på hur jag ska bete mig när jag träffar henne. Vara överdrivet glad och trevlig, "krama ihjäl sin fiende"? Har en stark känsla av att hennes enorma ego då blir större, "oj vad bra jag är, men det visste jag ju redan, hehe" tänker hon kanske då. Ska jag få henne att inse hur fruktansvärd hon är som butiksbiträde? Känns verkligen svårt. Hur skulle det gå till?
Eller ska jag bara ignorera henne, och låta henne vara Den Jobbiga Kärringen bäst hon vill och inte låta mig påverkas av den där strålningen? Både lätt och svårt.
Får se vad jag väljer om jag träffar henne igen. Hoppas på att slippa henne, men hon flyttar nog inte på sig.

Nu kom Veganen no 1 och hunden, äntligen!
Kanelbullar är det bästa som finns. Ibland. Kärringen ska inte få några.


Kommentarer
Postat av: Pi

Mitt tips: Ignorera henne och låt henne inte irritera dig. Bara för att hon är som hon är så ska hon inte få dig att må sämre och slösa massa tanketid på henne.



Hoppas bullarna blev goda! =)



Puss!

2010-10-10 @ 09:59:31
Postat av: Anonym

Tänk på kärringen med smått förvånad distans. kan såna där som hon finnas? Om du kan ha en ton som tycker synd om när du pratar med henne blir hon förvånad. Hon får leva med sig själv hela tiden, 24-7. du kan gå hem och till nåt mysigt, hon får gå hem med sig själv hela tiden, slipper aldrig undan....

2010-11-11 @ 21:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0