Dagen idag är en märklig dag.

Idag är det måndag. Ganska ofta är det måndag. Jag försöker tänka tankar som "tiden går långsamt" istället för tvärtom. Jag vill att tiden ska gå långsamt. Det är lätt att hasta iväg, försöker bromsa såna onödiga instinkter. I try.
Början på veckan och inte ska jag jobba idag heller. Jobbade på äldreboendet igår och det kändes jättebra, och har mer planerat. Men idag då? På Sifo finns inget och bemanningen har inte hört av sig. Solen skiner idag, lågt på himlen såhär års, ska passa på att gå ut och få d-vitamin i kroppen! I need.
Sen när det inte är lika ljust ute, då ska jag sätta mig med anteckningarna från bomullsföreläsningen och skriva rent. Hjärnstorma fram mina tankar om världen. Det ser jag fram emot. Det kommer blir sådär som när jag har så många intressanta tankar i huvudet att mina fingrar inte hinner med. I love.

Kanske får ni ett musiktips också. Om jag hittar nåt som känns rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0