Lite himmel och en hel del helvete.

Dagens första timmar var riktigt härliga. Vaknade brevid den finaste pojken som finns, och solen sken in i sovrummet. Vi åt en jättegod frukost med Maria och åkte sen ner på stan.

Nu ska jag klaga. Om ni inte orkar läsa det här så är det helt okej, men jag har en hel del dålig reklam att göra:
Satt på biblioteket och komponerade ett CV som skulle lämnas in på Coop Konsum Avenyn i 45 minuter. Ansträngde mig verkligen för att det skulle bli skitbra. När jag tyckte att jag skrytit klart på ett oerhört sofistikerat sätt om mig själv gick jag iväg till Coop med fjärilar i magen. Planerade vad jag skulle säga till chefen och tänkte att jag nog måste vara den trevligaste människoan i världen. Peppade mig själv till mod. Åkte ner för rulltrappan och gick fram till en kvinna och frågade med otroligt socialt kompetent stämma; Finns det någon personalansvarig här som arbetar idag? Kvinnan gjorde den här: Jag-snörper-på-näsan-och-suckar-åt-den-här-hopplösa-studenten-som-tror-att-hon-kan-få-jobb-på-avenyen-som-bara-är-en-liten-jävla-oerfaren-flicksnärta-som-kommer-och-stör-mitt-viktiga-arbete-med-att-fylla-på-de-smaksatta-oljorna-man-kan-köpa-på-lösvikt-här-på-AVENYEN-och-säger-med-min-mest-uttråkade-upptagna-slitna-ointresserade-göteborgsröst-att "ja, hon e faktiskt upptagen med några andra som är där och lämnar sina grejjer, för du söker ju jobb eller hur?". Jag som inte ens är student. Men ja, visst fan ville jag söka jobb.
Hon tyckte uppenbarligen att jag skulle gå därifrån och nöja mig med hennes svar och fatta att chefen hade viktigare saker för sig än att ta emot ännu en ansökan. Så jag frågade om jag skulle vänta eller..? Och så suckade hon igen. Sa att hon skulle gå in och höra men jag skulle vänta här ute och lyda. Precis så sa hennes kroppsspråk. Hon kom tillbaka och sa "Du, hon ba skratta, men personalchefer de finns de gott om" med ett hånande uttråkat leende. "Okej".
Så gick jag. Hon kollade efter mig som för att undra om jag inte ens skulle tacka för hjälpen och säga hejdå. Fan heller.
Jag har sett den här butiken som den trevligaste och fräschaste i hela stan. Nu har jag ingen lust att nånsin gå tillbaka. Sådär Coop Konsum Avenyn, nu har ni förlorat en väldigt bra kund. Oerhört kompetent av er.




.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag hatar också den affären! Har aldrig varit där, men dig berättelse räcker. Guuuuuuuud, faaan vad jobbigt :( Tänk vad viktigt det är med personal som är trevlig! På riktigt, inte bara ibland.

2010-01-28 @ 23:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0