En dag i tegelbyggnaden.

Ett stort grattis till min syster Emilia som fått godkänt på första skrivningen på sjuksköterskeutbildningen! Hon kommer att bli en fantastisk sjuksköterska/barnmorska.

Lyssnar på Etta James, dricker rooibosthé och tar tag i livet. Har läst Marias Camino för att bli ännu mer peppad till miljötänket. Ibland dippar jag lite, men det är lätt att bli motiverad om man läser lite om hur andra resonerar. Ska strax gå in på platsbanken och kolla efter nyinkomna jobb. Ikväll är det del 2/2 på ambassadörsutbildningen för Konsumentföreningen Väst, själva Ekologi- och hälsadelen. Hoppas att det blir kul och proffsigt på riktigt!

Min vän Daniel aka Trummisen sa häromkvällen en fin sak:
D: håller upp en flaska Ecologica -Det här var det billigaste vinet!
Jag: -Nejdu, jag köpte ett som var 10 kronor billigare!
D: -Det billigaste ekologiska alltså.
Touché. Där var du vass.

Bilder från gårdagens semlebakning i den lutande lägenheten:


Jacob gröper ur och gör plats för chokladmandelmassan.


Små och mättande och goda! Citronvatten var perfekt till.
 

Fred.


Kommentarer
Postat av: Pi

Ser smaskens ut! =)

2010-02-10 @ 08:39:27
Postat av: Ma

Gullan Lena Handén!

Up, up and away!

2010-02-11 @ 17:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0