Mina kalla händer och mitt upphettade hjärta

Ibland är det så, att jag tänker på att vara väldigt försiktig med att klaga. Negativ energi är inget för mig egentligen, jag vill må bra och det gör jag av positiv energi.
MEN. Det finns undantag när det inte känns som att det finns så mycket energi att leva av. Och det är inte alltid en är manisk.
SÅ. Jag är trött på den här vintern. Den är kall och ihärdig och envis och hal och grå och väldigt ful på vissa håll, typ spårvagnsstationerna. Och fy vad jag frös idag, hade inte alls lust att promenera, kände att det skulle en egentligen må bra av. Men det var för kallt och halt. Häromdagen var solen här och jag blev så lycklig, men det känns nu lite som att vintern bara retades när solen värmde mot jackan och mitt vita ansikte. Hoppades på att fräknarna skulle träda fram.
För att hålla värmen: Dricka thé med nymalen kardemumma, tänka på att mamsen och pappsen snart beger sig hitåt, gå på second hand-butik och få hjärtsnörp av allt fint porslin, krama Johan, prata i telefon med någon som värmer hjärtat (så länge att telefonen värmer örat), planera temafester och kostymer, se på One Tree Hill (inte alls bra för den positiva energin, men alla har väl sina droger?), tänka på förtjusande vänner utspridda i världen, äta godaste salladen som Jacob gör, rosta bröd från Steinbrenner&Nyberg, läsa klimatsmart tidning. Och dricka ännu mer thé.



Gotländskt thé och Klintehamnsk honung. Himmelsk honung, den bästa.
&
En underbart färgglad burk jag fick av mamma.






Längtar och försöker nöja mig i nuet. Går det? Allt är möjligt.


Kommentarer
Postat av: Ma

Döp om bloggen till något vårligt!

När jag läser det här vill jag också blogga...

Hur gör man Klara?

2010-02-13 @ 19:14:21
Postat av: Rolf

Men hallå- Fick du verkligen honungen av mamma? Och kar de mumma ... har du hört talas om kanel?

2010-02-13 @ 19:20:10
Postat av: Anonym

Pappa, läs igen. Jag fick burken av mamma. Kanelen hamnar i yoghurten.

2010-02-14 @ 13:23:43
Postat av: Nicole

Jättefin burk!

Och mysigt att du lägger upp massa bilder! =D

Puss på dig!

2010-02-24 @ 23:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0