Sitting on a cornflake

Det var länge sedan jag fastnade för The Beatles låt "I Am The Walrus". Varje gång jag lyssnar på den hittar jag nya märkliga meningar, och den är fantastiskt rolig att sjunga! "Sitting on a cornflake, waiting for the van to come" eller "Yellow matter custard, dripping from a dead dogs eye" eller "Elementary penguin singing Hari Krishna". Det är helt underbart knasigt! Dessutom utrot, "Oompah oompah stick it up your jumpah". Undrar hur mycket knark det krävdes för att komma på texten. Kanske är det synd, men det är en del av den fascinerande romantiserade rockmyten.

Johan är mystiskt sjuk, så för att få honom att åka med mig till Hisingen mutade jag med frukost på sängen. Han är så klen. Inte helt sjukt, inte helt frisk. Men han åkte med iallafall, och jag hittade äntligen ett par högtalare till min dator! Dom var billiga, snygga och låter nästan helt fantastiskt. Har lyssnat i flera timmar på mängder med bra musik och jag kan inte stänga av. Fast jag är helt slut i huvudet.



Knäckebröd är bra.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0