Bengans, klockan sexton och trettio.

Klockan är 8:16, inser att jag än en gång vaknat av grannen. Inte vilken granne som helst, det är den ena i det läskiga paret, hon med världens äckligaste jävla rökhosta. Varje gång hon hostar låter det som att hon spyr och kvävs och dör. Men det gör hon inte, 5 sekunder senare låter det om möjligt ännu värre. Det är väldigt tråkigt.
Annars är det väldigt fint att bo där jag bor. Rönnbärsträden är tyngda av röda bär, björkarna är gula och den stora lönnen utanför köksfönstret sprider höstens färger på gräset. Allt mot en klarblå himmel och kall, kall luft. Det kanske har sina fördelar att jag missade hösten förra året. Länge sedan jag upplevde det här vackra.
Tisdagskvällarna är väldigt mysiga. Vi lyssnar på massa bra musik och får ibland höra en rolig anektdot från rockens liv.
Bokat resan hem till jul. Vi kom undan billigt allihopa, ska bli fint att ha så mycket sällskap på den långa resan hem.
Johan ska få en ny granne. Hon har inte äcklig rökhosta, hon spelar bara gitarr ibland och lyssnar på Kent.



Idag ska jag pussa och krama på Markus Krunegård. Som jag saknat det.
.

Kommentarer
Postat av: Nicole

Kramkalas!

Fint med alla färgglada träden!

Låter ju riktigt mysigt, som taget ur en sagobok! (med elaka hosttanten som granne hihi)

Puss på dig gumman!

2009-10-14 @ 14:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0