Äntligen samkönade äktenskap!


Idag gick jag längs Vasagatan, och betraktade människorna som gick omkring för att hitta närmaste hållplats som inte var indragen på grund av 1:a-maj-demonstrationerna. Solen sken, det var lagom varmt och jag var nöjd med livet. Mitt i allt kommer ett eget litet demonstrationståg, med en stor rosa banderoll: ÄNTLIGEN SAMKÖNADE ÄKTENSKAP! Jag blev så lycklig! Tråkig som jag är håller jag tillbaka mina jubelrop. Ville bara hoppa på det lilla tåget och stoltsera!
Äntligen! I min lycka tänkte jag tankar om att ringa upp nåt ex och fråga om hon ville gifta sig. Bara för sakens skull liksom, för att fira med en manifestation av mångfärgad kärlek.
Och det är säkert jättedumt att skriva så, men ibland kan jag bara inte hålla käften.

Grattis till oss!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0