En något komplicerad men nödvändig berättelse

Ja herregud. Det här med spårvagnar... Jag gillar dem skarpt ibland, och andra stunder gör jag inte det.
Gårdagen: Efter att ha suttit i skolan i tre timmar och fattat ungefär 20% av föreläsningen ska jag bege mig hem till Johan för ett mellis innan gymmet. Jag går ut ur lektionssalen och tänker att jag egentligen behöver gå på toa, men om jag skyndar mig ut till spårvagnen så kan jag utföra mina behov hos Johan. Är en aning tidspressad. Ser min vagn (som jag tror är rätt men hinner inte kolla) och hinner på i absolut sista sekunden. Precis när dörren stängs bakom mig inser jag att det är fel. Åker en station och hoppar av för att ta samma väg tillbaka.
Efter ca 5 minuter kommer nästa, och jag funderar kring huruvida jag ska åka runt halva stan eller byta vagn och kanske ta lika lång tid på mig ändå. Efter en stunds stressat resonerande ser jag vagnen jag tänkt byta till rulla förbi precis när jag kommer dit, så jag sitter kvar där jag är. Tänker att 20 minuter inte är så farligt, kan va skönt att sitta där i solen och lyssna på den sjungande föraren, stressa av. En jättebra plan tills vagnen stannar, går sönder alltså. Startar inte. Jävlar också, går till nästa station och lyckas efter en del krångel till ta mig hem till Johan. Går på toaletten... Springer till gymmet...
Imorse: Vaknar av att solen skiner i mina ögon. Jag ska åka samma väg fast andra hållet, och har så fint listat ut att jag precis hinner till skolan om jag åker runt halva stan och inte krånglar med byte och annat tjafs. Yeah right, det måste vara samma vagn som dagen innan för den stannar igen! Får gå tre-fyra stationer. Blir försenad och svettig. Fattar allt som läraren pratar om, glädjs åt detta och försöker se det som ironi och humor att Göteborgs Spårvägar utmanar mig med ojämna mellanrum!

Till min förtret snöar det som det bara gör i nederbördernas hufvudstad. Stackars vårfåglar som sjungit så vackert denna annars soliga vecka. Längtar till Gotland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0