En klar bild om vilken stund det borde vara


Det är en sån där kväll när jag vill sitta här ute på terassen och ta en cigg, sommarvarm kväll, solen står lågt på himlen och lyser på glasdörrarna, jag sitter där med ett par slitna shorts och en skön t-shirt, filosoferar, tänker på livet. Allt är lugnt, grannpojkarna är tysta för en gångs skull, inget låter från spik-och-bankhuset men jag ser kvinnan där inne gå med en matta ut till tvättlinan, i ögonvrån.
Inga euforiska känslor, en viss skepsis när jag tänker på något, jag tänker på mycket.
Där vill jag vara.


Nej, jag har inte börjat röka. Det är lugnt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Drömde om dig inatt.

Vi satt på ett stängsel och åt körvlar.

2009-03-26 @ 21:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0