Västtrafiken


I de flesta fall är Västtrafiken riktigt uppmuntrande. Bussarna går ofta och spårvagnarna är minst lika frekventa, och samtidigt fina att åka med. De gamla är kult och jag blir nästan lite besviken när jag ser de fräscha och tysta komma glidande. Men ikväll var Västtrafiken inte med mig... Johan bor mitt mellan två hållplatser med helt olika linjer på varje. Avgörandet ligger i vart någonstans i stan man vill krångla med byten och val av nästa färdmedel. Vid bytet i centrum kom inte bussen, som jag valt eftersom jag inte orkar med bergsklättring 22.30 när jag gått i skolan hela dagen och ska göra det dagen efter också. Jag ville bara hem. Fick iallafall ta spårvagnen, trots att jag för en gångs skull planerat resan, och klättra med mina matkassar förbi mörka buskar och småvägar där man inte vet vem som gömmer sig.
Kom hem iallafall, och hunden mötte mig i dörren. Skönt...

Har annars mindre hemlängtan nu när jag har ett ordentligt ställe på och kommit igång ordentligt med skolan. Känns riktigt bra många stunder. Att jag dessutom var på konsert igår gör vistelsen bara bättre!
Den här stan ger mig kickar ibland.


Kommentarer
Postat av: Nicole

Imorse var sl inte med mig. Hade inte somnat sådär jättetidigt o skulle upp till en föreläsning för att sedan åka direkt till jobbet.´Så kom jag på att jag inte hade gjort iordning någon lunch att t amed mig. Fan. Medn jag hade lite pannkakssmet kvar i kylenfrån igår och tänkte att ett par crepe kan jag väl slänga ihop. Det är värt att bli lite sen. Så jag hann med tunnelbanan efter min ordinarie, jag låg fem min efter tiden, puh. men det är farligt att andas ut i morgonrusningen (som för övrigt sponsras av ny klädel i de gamla vagnarna på minl linje) efter bara ett par stationer måste jag kliva av för att det hadeblivit någon rökutgjutelse. Jahapp bara att hoppa på en ersättningsbuss och komma anfådd tjugo min sent. Tack Sl, i alla väder.

2009-03-03 @ 00:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0