Så det är ju lite problematiskt...

Jag har ett problem med Göteborg. Det ligger på fel sida av Sverige.
Antagligen är placeringen en viktig faktor i stadens karaktär, en viktig egenskap som bidrar till härligheten.
Men hallå, det är skitlångt från Gotland! Längtar så mycket efter så många.
Kanske är det också lite därför stan är så fin ur min synvinkel? Avståndet till ön gör att jag drömskt längtar dit, och vice versa när jag är på Gotland. Lite utom räckhåll, men ändå tillräckligt nära för att en halvfeg ska våga längta.
Andra sidan Sverige. Men Sverige är ju inte så brett, om man jämför...

Ja, denna hemlängtan snurrar på i min värld.
Sen skulle jag ju ändå längta efter mycket viktiga personer, även om jag var hemma på ön. Stockholm, Södraste Sverige och Nordligaste Norge till exempel.

Kommentarer
Postat av: job

allt som inte är Gotland är för långt bort från Gotland! Du har ju iallafall hav...



PS: Kan inte du ändra i dina inställningar så att RSS-flödet publiceras i fulltext? DS.

2009-02-19 @ 20:03:32
URL: http://luftslott.org/
Postat av: Klara

Är inte jättehaj på datorfinesser... Vad menar du Jobjörn?

2009-02-19 @ 23:07:09
Postat av: Johan

Jag undrar också, job

2009-02-20 @ 16:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0