En väldigt vit jul!

Oj vad det snöar! Solen skiner också på grannhusens fasader. Det har fallit två decimeter till över natten, men jag ser knappt någon skillnad. Jag älskar snön! Det är så ljust och fint och kallt och TYST. Att ta på sig mjukisbyxor, stickad tröja, raggsockor, termobyxor och tjock jacka och mössa och vantar, skotta snö och pulsa omkring i trädgården.
Igår hade vi familjens julafton eftersom alla inte är hemma den 24:e. Till och med Johan pep hit för att kramas med mig och mamma. Det sägs att snön ska försvinna på julafton, men på det här viset fick familjen Johansson en vit jul! Framåt kvällen beordrade jag mamma att rota fram allt tyg jag fick klippa och sy i. Och vad tyg vi hittade! Dessutom rotade hon igenom klädkammaren efter koftor och klänningar som kunde tänkas passa mig, och fär fanns det riktiga fynd. Saker som farmor och mormor gjort, och klänningar mamma haft. Och en gammal underbar skinnväska från Marocko.

Inget musiktips idag, jag lyssnar på snön.



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0