En prickig kopp och en längtan till en ännu större stad

Sitter i ett fantastiskt kök. Stolarna och bordet är turkosa och rosa. Det finns massvis med fina nya och gamla burkar med godsaker i. Två diskställ, ett rosa och ett med kaninform. Världens godaste knäckebröd, det bästa jag någonsin ätit, fantastiskt beroendeframkallande i en burk jag fått från farmor, och hon hade också knäckebröd i den. Prickiga koppar som man kan dricka alla olika sorters te i. Our kitchen is awesome!
Ska till skolan snart och lyssna på jazz. Borde kanske vara glad över att jag går världens slappaste kurs, men det har blivit så väldigt tråkigt på sista tiden.
På lördag är det inflyttningsfest (nästan tre månader efter att vi flyttat in). Ska bli bra.
Har faktiskt börjat dricka kaffe. Det trodde jag inte att jag skulle göra, men en latte då och då känns faktiskt välgörande. Och det är ganska gott.

Dagens visa: Tom Petty & The Heartbreakers - I Need To Know. Viktig låt!
Finns en skiva som heter Anthology: Trough The Years och den är grym. Available on spotify.

Behöver spendera ett par tre veckor med Nickelodeon (inte tvkanalen, utan bästisen). Skulle sitta fint med en resa till Viet Nam med henne och mammsen och pappsen. Dom åker på julafton och jag vill också!! Det är konstigt att dom ska göra något utan mig. Men med varandras sällskap kommer de få det fantastiskt, i ett underbart land med avslutning i underbara Hanoi. En av de mysigaste städer jag varit i. Väldigt väldigt mycket längtan.

Oj nu blev det lite bråttom.
Kram kram.
Fred över er.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0