Let me stand next to your fire

Som följd av Woodstock-kakan jobbar jag nu starkt på att bli nykter. Kanske finns det förhoppningar om att bli pigg en dag då det inte regnar, och kanske bli sugen på att ta en öl. Men det regnar ju, så det lär inte hända idag.
Jag gissar på att klockan var något i stil med 4:00 i morse, när jag insåg att det faktiskt kommer att komma en dag imorgon också. Jag blev chockad. Hade liksom glömt bort att tiden går, och att det finns något sånt som "sömn" och "nyktert tillstånd".
En bekant gjorde en fin gest och kommenterade mitt tillstånd någon gång på natten. Han sa "Du är i en sån fantastisk Woodstock-eufori just nu", och han anar inte hur rätt han hade. Alkoholen hade nästan flödat, men det var all kärlek och alla människor jag var hög på.

Dags att inta ett till glas vätskeersättning? Helt klart.=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0