En elegi

Någonstans där bland alla människor så tänkte jag, This is the place to be. Jag tror att det var när han sjöng "...och håll blicken kvar i skyn...", för då tittade jag upp och såg den vackraste julihimlen, och jag hörde stjärnorna ifrån den upplysta scenen.

Elegi. Vilken vacker låt det är. Jag älskar den.
Hela texten är fantastisk. Men det är något med de första verserna i många låtar. Det kan vara så att hjärnan ännu är orörd inför texten, och att jag lyssnar mest uppmärksamt precis i början.


Du ser andra halvan och solen när den sjunker i väst
Jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst
Med dig på andra sidan jorden får jag tid till ingenting
Medan natten fäller blåkalla skuggor häromkring

Vi skulle klara vad som helst
Vi skulle aldrig säga nej
Och vad du anförtror åt mig
Ska jag anförtro åt dig



Kommentarer
Postat av: gropie

2008-07-28 @ 23:21:16
Postat av: Nicole

Klockrent! Det var därifrån jag fick aldrig säga nej....

2008-07-28 @ 23:22:12
Postat av: Johan

av! jag är en avig person!

2008-08-04 @ 22:13:54
URL: http://bullibulli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0