Take me out

Så var jag hemma igen, efter en veckas resande i det avlånga landet. Göteborg var inte fel, med spårvagnsåkning bara för sakens skull och Håkan på Liseberg. Jag tror att Göteborgstraktens alla Emo:s var där. Hörde átt det tydligen var 17000 personer där, vilket jag har mycket svårt att tro. Gissade på max 6000 när vi väl stod där och skuttade och ylade. Det var ju för jäkla kul!
Träffade Sara ett par timmar, kul att höra att hon har det bra där uppe.
Efter en del tågresande och släktträffande var det dags för Skånes Djurpark. Inte dåligt, fick träffa en massa fina djur. Björnarna Ingvar och Rutger till exempel. Det finaste var nog Lodjuren. Amanda och hennes morbror fick gå in till vargarna, som födelsedagspresent! Det var djärvt gjort.
Sen åkte vi hem till Amanda och Johan, där jag nu har spenderat dagarna sen i lördags. Har verkligen varit skönt att inte behöva tänka på något hemifrån, bara vara och göra precis vad som faller en in. En massa filmtittande, afrikanskt trumspelande, skol-hälsapåande, nattpratande, grötätande, spelande, tedrickande och gått på massa second-hand. Var också i Malmö några timmar och strosade runt i affärer.
Resan hem igår innehöll inte något särskilt, förutom när Johan såg att man kunde få nachostallrik på båten.
Och jag längtar tillbaka. Vill inte vara hemma.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Känn ingen sorg...

2007-09-15 @ 15:35:23
Postat av: Amanda

Du saknas här! Kom snart tillbaka!

2007-09-15 @ 16:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0