En liten bikt, kanske.

Gick helt emot mina principer idag. Köpte beiga byxor. På H&M. Har i princip slutat handla på H&M och jag har aldrig passat i beige. Men nu var jag på jakt efter en maskeradkostym, och denna ångestframkallande butik väntade jag med tills det kändes som den sista utvägen. Och där hittade jag byxorna. Efter att ha vandrat genom många butiker med fasansfull musik, så kom efter ett tag inne på H&M en ny version av "Something's Got A Hold On Me", en av Etta James bästa låtar. Jag blev ännu lite ledsnare, eftersom"nu ska alla ovetande ungdomar tänka att sångerskan har gjort den själv". Men sen hörde jag att det var Christina Aguilera, och visst är hon jobbigt komersiell, men det är inte klokt vad bra det blev! Hennes röst är helt fantastisk när hon gör sån här musik.
Och plötsligt var jag glad igen. Trots tanken på alla gifter och slitande vuxna och barn som inte får några pengar eller rättigheter. Ibland behöver vi vara glada också. Skäms över mitt inköp, men jag väljer också bort såna här kläder väldigt många gånger. Nu fick det bli såhär. Nu får jag stå för det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är klok du. Längesen jag var inne här. Känner att jag missat en del. Fick sånt Klara-sug så jag har hängt här lite och nu känns det bättre... :) Blogga mera! Det går ju hundra år mellan inläggen... :P Märks att du blivit busy woman! Bra det iufs! Babbel babbel.. Saknar dig i alla fall det var väl mest det jag ville säga... Puss på dig fröken!

2011-03-16 @ 00:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0