Bomullsindustri

Åkte till Stockholm med min fina kumpan Matilda, för att gå på en föreläsning om Bomull och industrin. Bodde hos den underbara stockholmaren, riktigt mysigt med lite kvalitetstid. Vi spenderar alldeles för lite tid ihop, men så blir det också så himla bra när vi väl ses. Alltid.
Föreläsningen var på två timmar, men oj så mycket tankar som snurrade i huvudet efter det. Riktigt bra var det. Ska försöka skriva ett blogginlägg senare när vi sammanställt en bra text. Det finns så mycket att lära. Vi vet så lite om de missförhållandena ute i världen. Människor sliter för sin familjs överlevnad, och vi köper en t-shirt för 49 kronor. Hur är det möjligt?
Köp ekologiska och i den utsträckning det går; fairtrade-märkta kläder. Annars - gå på second hand. All shopping du gör kan ha en positiv påverkan på någon annans liv, i stället för tvärtom.
Jag känner inte samma ihålighet i mig själv när jag handlar miljövänligt, och solidariskt. Det är en annan sorts shopping-kick.

Har haft migrän hela natten och dagen. Det önskar jag inte någon. Sovit många timmar och druckit lite kaffi, inte svårt att hålla sig vaken tills Johan kommer hem från jobbet ikväll.

Jag hoppas att just Du har en riktigt fin Lördag!
Kram

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag är stolt över dig. Och jag håller med, en helt annan shoppingkick blir det. Jag kväljs över allt man kan köpa till hur billigt pris som helst. Jag tycker att kläder, och textil över huvudtaget är för billigt att köpa! Man behöver inte vara rädd om något. Bara kasta och köp nytt! varför då?

2010-11-13 @ 21:17:44
Postat av: Underbar Sthlmare ;-)

Mysigt att ni var här och ytterst fin profilbild! Puss

2010-11-14 @ 16:55:50
Postat av: pappa

du är för fin mamma <3

2011-03-01 @ 12:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0