Styrelseledamot

Idag hade vi möte med textilnätverket. Vi bestämde massa saker, bland annat styrelsemedlemmar och namn på nätverket. Och jag sitter i styrelsen! Har inget konkret att bidra med, men att jag fått förtroendet ändå känns väldigt ärofyllt. Nu börjar det hända grejer. Och att vi faktiskt kommer nånvart på varje möte är också väldigt kul, det känns lovande för vårat projekt!
Tanken är att vi (nätverket) så småningom ska starta en galleria för företag som säljer ekologiska/etiskt hållbara kläder, skor, smycken med mera. Det finns ett intresse från konsumenter av att köpa dessa produkter, men majoriteten av konsumenterna upplever att de inte att få tag på. Om vi samlar ett antal företag och butiker på ett ställe så blir det mycket enklare att hitta vad man söker. Samtidigt ska människor som inte känner till den ekologiska klädindustrin få upp ögonen för problemet med konventionellt framställt mode.
För att sammanfatta.

Har lite jobbiga tankar som grundar sig i att jag inte jobbat på ett tag. Egentligen gör det inte alls mycket, jag vet ju att jag klarar mig ändå. Men har liksom idéer om att jag måste jobba ett visst antal dagar per vecka, annars går jag i konkurs. Men det kommer inte hända. Nu jobbar jag på att vända dessa tankar till något positivt. Det går okej.

Lyssnar på Robyn. DET kan jag inte göra på jobbet.




Kommentarer
Postat av: Maja Cedergren

Men du va spännande det låter! Vad är detta för projekt? Blir super nyfiken! =)

2010-11-11 @ 20:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0