Om de där vännerna jag inte träffat på länge

Har ganska ineffektiva dagar på ön. Kollar Julkalendern, lite Nurse Jackie, gör lite julgodis eller någon maträtt, äter lite, pratar i telefon, kollar Facebook, läser bloggar, kollar tv, pratar i telefon igen. Känns lite konsigt att bara va här och inte göra så mycket. Men eftersom begravningen var i lördags och julhelgen är på ingång först nu, så blir det några mellandagar här. Mamma och pappa har jobbat, men Emilia har haft en del tid för mig. Annars märks det att mina vänner från gymnasietiden har flyttat iväg. Utflugna till Sveriges (och Norges) städer, även jag. Tror dock att ett par av dem borde ha hittat till ön nu, så dem får jag jaga rätt på så småningom.
Men några ska inte ens hem till ön över julen, och då märks det att vi börjar bli så himla vuxna. Lite tråkigt skulle det kunna tyckas (och det tycker jag ju faktiskt till viss del), men brukar vi ha tid att träffa alla under julen då? Nej. Blir inte av. Så jag är glad att vi väljer nya sätt att fira jul på, med nya människor på nya platser. För att det känns rätt och nytt och spännande. Och det är härligt att längta till Gotland! Och till människor! Ni verkar inte alls tråkiga kära vänner, ni verkar ha det bra. Det tycker jag är fint.
Imorgon: umgås med människor i grupp. Längesen. Ska bli härligt. Äta goda kakor.
Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0