Olja och tryffel och kärlekslängtan

Sitter med en oljeinpackning i håret, en vecka sen sist och då är det dags. Tar olivolja och någon droppe eterisk olja som finns hemma, och masserar in det i håret. Sen får det sitta, gärna en timme. Tvättar sen ur med schampo ett par gånger, och håret håller sig rent i en vecka om jag inte har mössa på mig varje dag. Det är skönt, bra för håret och huden, avslappnande, lindrar huvudvärk och doften är underbar. Och bra för miljön eftersom håret inte behöver tvättas varannan dag. I like.

Har gjort vit chokladtryffel idag, med smak av rom, lime och kokos. Typ karibisk smak alltså. Helt jävla underbart för att uttrycka mig korrekt! Höll på att svimma när jag smakade först! Smeten blev rinnigare än jag tänkt mig så jag spritsade den i knäckformar istället. Det får funka det med, nu står de på terassen och stelnar. Pappa is going to love them. Egentligen kan jag inte på nån som inte skulle love them.

Snart är det julafton. Snart får jag träffa Johan. Will be awesome.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0