Samlar ihop mig inför en resa.

Imorgon ska jag dricka mitt fairtrade-producerade vita vin på någon skön plats. Bjuda mamma och pappa på varsitt glas, och fira att jobbet äntligen är slut. Jobbet har verkligen varit så dåligt i sommar att jag har lust att vara omogen och svära och vara obscen i mitt uttalande kring det. Och imorgon jobbar jag mitt sista schemalagda pass. Kanske tar jag något extrapass i veckan, men det är för att mina brukare älskar mig. Dom ska få mannagrynsgröt till frukost imorgon.

Längtar något så fantastiskt mycket till Göteborg. Längtar efter min Matilda och hennes underbara skratt och omtänksamhet, vill dricka vin med mina fina vänner och det spelar verkligen ingen roll vart. Är sjukt nyfiken på hur det är i Sofias nya lägenhet och henne saknar jag. Längtar efter min säng, att åka sunkig spårvagn, Avenyn, mina jobb, och till och med så längtar jag efter Centralstationen. Jag längtar efter att en cykel ska bli min att älska och vårda och utsmycka och trampa omkring på, i mitt eget sällskap och i andras. Coop Nära på Mölndalsvägen en sen kväll när inga folk är där, jag och Johan köper en bägare svindyr glass, och antingen blir vi bemötta av en övertrevlig glad kassörska eller en fruktansvärt otrevlig, vi ler i vilket fall som helst, bara för att vi är trevliga och glada.
Jag längtar efter en trivsam vardag. En Paris-resa som vi kan göra möjlig. Nördiga studio sessions med Aralsjön. Att åka och hälsa på mina skånekvinnor. Längtar efter babbel med Nickelodeon som jag får vara med om lite mer än en vecka. Att äntligen få umgås ordentligt med Anna och Maja nästa helg.
Längtar efter alla kära återseenden.
Och när jag dricker mitt vin imorgon, då ska jag längta ännu mer.


Yours truly.

Kommentarer
Postat av: Nicole

Åh vad härligt fina flickan! Du som jobbat så duktigt trots allt! Och vi ses snart, yeah! Då ska vi äta lite god mat och så kanske man får bjuda på en drink på balkongen om vi blir sugna... Har du någon önskemiddag? Hihi... :) Eller vill du kanske äta ute så jag kan tänka på något mysigt ställe..? Haha jag kom på ett redan nu faktiskt! Vi får se vad du tycker... Komsi komsi hit! Puss!

2010-08-15 @ 19:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0