En skrynklig omtänksam människa

Något som är väldigt mysigt är att gå upp på morgonen och promenera till ett café och äta frukost. Det är livskvalitét på något vis, jag hinner alltid med att bli hungrig och riktigt sugen, och det känns så nyttigt och fräscht. Imorse gjorde jag detta, och vid ett övergångsställe på vägen till caféet stannade jag brevid en man för att vänta på gröna gubben. Mannen var skitig och sliten och rökte det sista på en cigarett. När jag stått en liten stund tog han ett steg i sidled mot mig, och jag undrade vad han tänkte hitta på. Så började han prata med mig, "du få inte gå föjjen de e gjöön gubbe, du måsste vännta!" sa han vänligt men bestämt på riktig göteborgska och talfel. När han sagt det slog ljuset om och han tillade "Nu e de gjöön gubbe, nu kan vi gåå! Pjecis nä ja saa de!". Jag blev helt varm i magen och skrattade lite med honom. Tänkte, this is why I live here.
Efter frukosten gick jag i affärer jag inte tittat i på länge. Designtorget är inspiration, jag njöt av varje sekund och ville ge bort varenda pryl i julklapp till varenda människa jag tycker om. Eller stoppa in allt i mitt hem. På Bagaren & Kocken handlade prylarna också om funktionalitet och design, samma känsla som vid Designtorget. Överallt Rosa Bandet och "rädda jorden"-grejer.
Ikväll kommer Pierre hit, äntligen. Nu ska det kramas.
Och det har inte ens regnat på mig. Hur ska jag inte kunna bli inspirerad av en sådan här dag?





Mina utspridda vänner, jag tänker på er.

.


Kommentarer
Postat av: skoog

man tänka på di me

2009-10-19 @ 22:44:22
URL: http://wiidow.blogg.se/
Postat av: mamma

va du är fin Klara!

2009-10-24 @ 12:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0