Plugghäst fram till Valborg

Jag och hunden börjar få känslor för varandra. Tacka Johan för det? Litegrann. Jag har börjat prata med henne (hunden), och häromdagen när Johan satt på golvet och försökte kommunicera med henne (tror inte han vann mycket respekt där, men det brukar i de flesta fall inte vara det han är ute efter) så klappade jag om henne ganska ordentligt. Otroligt nog blev jag inte mindre respekterad för det verkar det som, för efter det kan hon inte släppa mig. Hon är mjukare, följsammare och inte alls lika stirrig.
Och hon väljer mig framför matte! När jag och matte sitter vid varsin dator - då ligger hon vid mina fötter utan undantag! Hon följer efter mig vart jag än går i lägenheten. Det mest förbluffande är att jag börjar tycka om det.. Hon e bra go asså!
Visst är det intressant att läsa om min relation med hunden? Kanske inte, men jag är psykologskadad.
På tal om det så har jag tenta på torsdag, ja precis: På V a l b o r g s m ä s s o a f t o n. Klockan 17-21. Jaaaaaaa! Som sambon så fint påpekade så missar jag kortegen, som ska vara så Göteborgskt som inget annat förutom Liseberg.
Men positivismen ska få segra, så nu vänder jag på det. Eftersom tentan börjar först vid 5 hinner jag få en lång sömn, och sedan fräscha upp hjärnan inför kunskapstestet.

Varför säger man "plugghäst"? För att hästar är stora och plugghästen "pluggar stort"? Well well. Jag pluggar som en häst idag. A lot alltså.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0