Vååår!

Hade tenta i söndags som jag skrivit redan. Och att man lägger tentan på en söndag kan jag förstå, men hallå. Man lägger bytet till sommartid natten till en söndag för att folk oftast inte ska göra något viktigt på söndagar (jämfört med övriga veckodagar). Det är ju som upplagt för att missa tentan här! Det var obehagligt nära må jag säga.
Men jag hade turen på min sida den här dagen. Jag hade ju såklart glömt sommartidsdetaljen, eftersom jag bara hade hört det i förbifarten på radion någon vecka innan. Inte ett knyst om det sedan dess. Men iallafall, jag vaknar en timme innan väckarklockan och går upp eftersom jag tycker att jag likagärna kan äta frukost i lugn och ro, och titta över anteckningarna lite extra. När jag tror att jag har lite drygt en timme kvar och har sölat mig igenom frukosten eftersom tid finns, så ringer Johan. "Du vet att det är sommartid va?" "VA?! VAD ÄR KLOCKAN?!" Var tvungen att halvstressa till tentasalen, men jag kom i tid! Tack Johan för att du missade tvättiden och kom på varför.
Och tentan gick riktigt bra!

Annars är det nog minst lika soligt här som i resten av Sverige. Varmare än hemma på Gotland, och det är jag ju såklart väldigt nöjd med. Spenderar så mycket tid som möjligt i solen, vårkänslorna lever livet i mig. Krokusarna blommar så mycket de kan.
Ny kurs som kallas Socialpsykologi (hör bara på det intressanta namnet!) och ny lärare som faktiskt tillämpar humor aktivt i undervisningen. Äntligen!


This town is big enough for both of us.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0