Åt samma håll

Tänk att så mycket kan hända på så kort tid. Det är ju märkligt. Hela år kan gå utan att jag gjort något aktivt val som drastiskt förändrar mitt liv, en helomvändning. Och så gör jag det flera gånger på bara ett par veckor helt plötsligt. Jag känner inte riktigt igen mig själv.


I förrgårkväll satte pappa på Lars Winnerbäcks samlingsskiva efter maten. Det var en fin tidig sommarkväll, och vi var utslagna alla fem efter lite mat och vin. "Åt samma håll" dök upp rätt tidigt. Det här är texten som beskriver mitt liv just nu, och "Hon" är min älskade Nicole...

Jag var virrig och trött, jag var sliten och nött
Allting runt omkring mig gick i ultrarapid
Jag hade inga veckor, inga dar
Bara en röra av en massa tid
Jag ville hitta en bra paroll
Nånting att tro på, nåt som tog mig upp en bit över noll
Hon mötte mig med sitt leende
Hon sa: Ta min hand, jag följer dig
Vi ska åt samma håll

Nästan hela låten beskriver vårat gemensamma liv just nu, men den här delen är viktigast. För vem läser när man lägger upp en hel låttext egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0