En skör tråd

Om någon hade sagt till mig när jag gick i sjuan att jag skulle stå och sjunga på Kuff i fredags, då hade jag nog bara gått därifrån. Jag har aldrig haft intresse av att gå på Kuff, och jag har varit för blyg för att sjunga för andra. I alla fall tills för några år sedan.
Men i fredags spelade Johan, Danne och jag på Kuff, och det gick förvånansvärt bra! I torsdags repade vi lite, första gången Danne var med. Och då kändes det bara självklart att han också skulle vara med på spelningen!

i övrigt måste jag berätta att Karlsö-båten har det lite kärvt just nu. Den gjorde ett tappert rymningsförsök i fredagskväll, när det stormade så hemskt här att jag höll på att flyga bort. Den ser nu ut att hänga i en skör tråd över kajen i småbåtshamnen, eller snarare några tjocka red från två traktorer. Dom gör sitt bästa för att hindra den från att åka ner i havet.
Repen ser dock ganska fåniga ut i jämförelse med båten, men den har ju hängt kvar i två dygn. Så det funkar väl. För de som inte har tid eller möjlighet att åka ut på hamnen för att se det groteska ekipaget, så finns det väldigt talande bilder på helagotland.se. Måste betraktas, det ser verkligen... skumt ut... Och komiskt!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0