The importance of being idle

Ännu en lyckad studentskiva avklarad. Den sista är idag, och det är hos Anna. Ingen spelning där, och det är ganska skönt. Har erhållit en mycket utförlig vägbeskrivning med bland annat skyltar till Dans och Gräne och röda staket. Men jag tror inte att jag orkar cykla i den här blåsten. Om det varit vindstilla och kanske lite solsken hade jag gärna antagit utmaningen.

Annars latar jag mig faktiskt ganska mycket. Kanske i väntan på bättre tider, men jag vet att man får göra sina bättre tider själv. Hjälper inte att sitta framför teven och glo med halva familjen. Så jag gick och satte mig vid datorn istället, vilket inte är mycket bättre. Men jag flyttade mig, och det är positivt. I vanliga fall, när jag inte lider av saknad och separationsångest brukar jag flytta mig någon annanstans. Typ ut i trädgården eller upp och städa rummet eller cykla eller något annat nyttigt. Och Inte går det att åka gratis buss längre.

Nej nu ringde Maja och sa att vi skulle åka till Anna, så det blir bara att borsta tänderna och klä sig lite anständigt och sticka iväg på stålhästen.
Over and in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0