I need a visit to Vienna

En solig dag i Visby, och jag och min far blev sugna på glass. Glassbutiken i Hästbacken mittemot Café Bohéme låg närmare än glassbaren, så vi siktade in oss på den. Tror att det blev något annanasaktigt och lime för min del, men det fantastiska inträffade när jag vände mig om och tittade ut genom det stora stora fönstret, och såg en stor stor elefant! "Pappa titta en elefant!" Sen var den förbi. Det var inga myrsteg här inte. Men, i innerstaden. Det gjorde hela min dag kan jag ärligt säga. Nu behövde jag inte gå på circus och betala för att se den.
Den luktade ganska äckligt faktiskt. Som hästbajs ungefär.

Senare på kvällen kom Nicole med tunga resväskor (jag undrar fortfarande om hon har stenar däri, liksom bara för att motionera sig lite), och det första hon säger är "tjena kortis!". "Tack, det känns så kul att du är här" svarade jag med en lätt ironisk underton. Men jag var ändå ärlig.

10 månader. Det är ju ganska fantastiskt i sig. 10 månader tillsammans med Pillan. Man kunde inte önska att de skulle vara bättre, allt ligger ändå över förväntansnivån. Inte trodde väl jag att vi skulle orka med varandra så här länge. Men det visade sig att vi faktiskt kan vara tillsammans längre än 3 månader utan att tveka på kärleken.

Har hunnit med att fira Johan "bananaman" Larssons 19:e födelsedag. En halvfull/halvtom mintuflaska räckte för att fylla fyra personer på 20 minuter. Och det höll i sig ett bra tag, kändes det som. I och för sig var väl tidsuppfattningen inte den bästa..

Sahar Hotnights har gjort det igen. Ännu en fantastiskt bra platta. "What if leaving is a loving thing"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0