Hur många vuxenpoäng?

Idag har jag varit ganska duktig tycker jag.
Hade två timmar att fördriva i stan, och jag köpte inget annat än två bananer! Fastän jag hittade massa fina kläder och saker, bland annat ett par jättefina jeans, så spenderade jag inte mer än 4,50.
Sen hade jag min första körlektion. Det var faktiskt kul! Lite skillnad på deras nya fina bilar och vår Saab 9000 från -96. Helt plötsligt var det kul att köra bil! Plus att jag lärde mig en hel del på de snabba 40 minuterna.
Efter det; dags för Arbetsförmedlingen, någon slags inskrivning eller information. Har fortfarande inte riktigt förstått vad som var den viktiga poängen. Men jag gick dit med ett leende på läpparna, gjorde som de sa och låtsades som att jag fattade precis allt de pratade om. Jag kände att det var det bästa jag kunde göra just då. Tror iallafall att jag vet hur jag ska gå vidare från det här mötet nu.
Gjorde en god gärning genom att hjälpa en liten liten halvstirrig tant att bära hennes tunga matkassar till bussen. Det var faktiskt synd om henne, hon var så anfådd att hon knappt kunde prata. När jag följt henne till bussen hon skulle med fick jag en lång kram och iallafall två stycken "Tusen tack!". Hon ville inte riktigt släppa iväg mig, så glad var hon.
Ska ut på en liten resa. Åker till Göteborg, där jag ska träffa efterlängtade människor. I stockholm ska jag hinna träffa Josefina och Nicole, så är det bara.
Farmor ler mot mig däruppifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0